duminică, 6 august 2017

Dieta

Hello,hello.
Iata-ne la prima postare de acest gen: dieta.
Va povesteam anterior (AICI) ca trebuie sa scap de "ceva" kilograme. Si cand spun "ceva" ma refer la multe.


Am avut tentative. Nu multe, dar destule . Nu au functionat.
Trebuie sa ma ambitionez sa imi schimb stilul de viata.

In postarile de genul acesta vreau sa ma insotiti in calatoria mea. Sa astern aici tot ce ma descurajeaza, ce nu ma atrage, ce ma chinuie, ce am reusit si sa incerc sa va spun cum am reusit eu.

Sunt o persoana incapatanata, nu imi place sa mi se spuna ce sa fac si nu imi plac "tonurile " pe care mi se spune. Stii,  genul de persoana care iti spune ca trebuie facut "asa"  pe un ton artagos.

De data aceasta m-am hotarat sa folosesc dieta Rina.
De ce?
Pentru ca poti manca multe mancaruri (care de cele mai multe ori nu sunt admise in diete) si pentru ca te determina sa iti schimbi un pic stilul de viata.

Sa va povestesc un pic despre ea.
Este o dieta de tip disociata.
Ai 4 categorii de alimente consumate in 4 zile dupa care se reia ciclul.
Dieta dureaza 90 de zile (3 luni,12 saptamani etc. cum preferi sa numeri). A fiecare 29-a zi este o zi de apa!!! S-au activat semenele de alerta si deja ma panichez pentru ziua asta...insa nu spun inca hop. Poate nu e asa rau.

Prima zi este zi de proteina (carne).
Poti manca vita, pui, carne de porc slaba (muschiulet),fructe de mare, peste in orice combinatie, fiarta,la gratar sau cupror (fara ulei/o lingurita de ulei de masline).

A doua zi este de amidon (legume bogade in amidon). Poti manca cartofi, varza,fasole, naut, brocoli, conopida, preparate in diverse forme cu doar o lingurita de ulei (deci mai mult inabusite,fierte sau la cuptor).

Ziua trei este dedicata carbohidratilor. In aceasta zi poti manca paste in diverse combinatii cu legume (fara parmezan),pizza fara carne si mozarella, placinte cu legume, ciulama , iar la cina se permite ingheteata sau o felie de tort si ciocolata neagra.

A patra zi este ziua de vitamine, adica ziua fructelor si a legumelor. Insa in principal fructe.
Acestea trebuie consumate din 2 in 2 ore. Se pot face si sucuri din fructe/smootie-urie acestea considerandu-se o masa. Se pot manca si seminte (migdale, seminte de floarea soarelui, nuci) si fructe uscate precum curmale, prune uscate etc. nu mai mult de 100 gr pe zi.


Dupa aceasta zi se reia programul.
Este important ca in fiecare zi sa se consume cel putin 2 litri de apa.
Este permisa dimineata o cafea neagra neindulcita.
Asa cum am mai mentionat, a 29 zi este o zi de apa. Ramane sa vedem cum ma descurc.

Am gasit pe net cateva retete pentru fiecare zi.
M-au ajutat mult si filmuletele Elenei - homadebyelena - le gasiti pe toate AICI.

Bineinteles sportul este incurajat si recomandat (cel putin 30 de minute/zi). In acest moment pentru mine sportul e moderat, mi s-a recomandat sa o las mai moale cu sesiunile intense - nu am voie sa depun presiune mare pe genunchi :-(. O sa gasesc eu o varianta la miscare si sper sa ma tin de ea.

Am sa incerc sa va povestesc saptamanal (in masura in care pot) "aventura mea" si ce am mancat in fiecare zi.

Sper sa nu ma descurajez si o duc la bun sfarsit.

See U Soon!